Strona www.cuk.pl wykorzystuje pliki cookies, które możecie Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Więcej w Polityce cookies i prywatności.

2022-04-15

Spalanie kalorii na rowerze

Dowiedz się więcej na temat spalania kalorii na rowerze.

Spalanie kalorii na rowerze

Jazda na rowerze to nie tylko sposób na szybkie i ekologiczne przemieszczanie się z jednej lokalizacji do drugiej. To również doskonała metoda, która pozwoli zadbać o szczupłą i umięśnioną sylwetkę. Dowiedz się, jak dzięki jeździe na rowerze możesz spalać kalorię i chudnąć.

Ile kalorii spala się na rowerze?

Wiele osób, które chcą zadbać o prawidłową masę ciała, zastanawia się, jaka aktywność fizyczna pozwoli na spalenie największej liczby kalorii w jak najkrótszym czasie. Zazwyczaj na pierwszym miejscu plasuje się jogging. Bieganie przez godzinę może pozwolić na spalenie nawet od 600 do 900 kalorii. Jest to uzależnione od masy ciała, terenu czy tempa. Natomiast jogging nie zawsze jest najlepszą aktywnością dla wszystkich. Wśród przeciwwskazań do biegania można wymienić znaczną otyłość czy urazy stawów. Wynika to z tego, że podczas joggingu nietrudno o kontuzję. Dlatego takim osobom poleca się wybór innych aktywności. Świetnym rozwiązaniem jest rower. Podczas godzinnej jazdy również można spalić dużo kalorii. Ich liczba jest uzależniona od takich czynników jak:

  • masa ciała trenującego,
  • wiek,
  • tempo jazdy,
  • teren,
  • warunki atmosferyczne.

Natomiast przeciętna przejażdżka trwająca 60 minut w umiarkowanym tempie pozwala spalić nawet do 500 kcal. To równowartość pączka z nadzieniem, czekolady czy średniego cheeseburgera.

Godzina jazdy na rowerze – jak przygotować formę?

Choć marzenia o szczupłej sylwetce są ogromnym motywatorem, to jednak pewne bariery kondycyjne mogą być na początku trudne do pokonania. Warto zatem odpowiednio się przygotować, aby móc zacząć spalać kalorie przez godzinę podczas jazdy na rowerze.Wypróbuj następujące sposoby na poprawę formy:

zacznij spacerować

Spacery są idealnym sposobem na pobudzenie kondycji w każdym wieku. Doskonale sprawdzą się jako metoda podkręcenia metabolizmu. Dzięki regularnym marszom będzie można zauważyć spadek pierwszych kilogramów. Efekty regularnych spacerów bardzo szybko będą zauważalne u osób cierpiących na otyłość. To również bezpieczny sposób na poprawę kondycji, zanim zdecydujesz się na godzinną jazdę na rowerze. Marsz przez 60 minutnie spala tylu kcal, co szosowanie na jednośladowcu, natomiast pobudza układ krwionośny i poprawia dotlenienie organizmu. To pierwszy krok do wzmocnienia ogólnej kondycji.

zadbaj o codzienną gimnastykę

Regularne ćwiczenia i rozciąganie się pozytywnie wpływają na formę i elastyczność. Poranna, kilkuminutowa gimnastyka pozwala na pobudzenie ciała i umysłu do sprawnego działania. Krótka rozgrzewka powtarzana codziennie wzmocni Twoje mięśnie i poprawi mobilność.

wypróbuj jazdę na rowerze stacjonarnym

Godzina jazdy na rowerze stacjonarnym pozwala na spalenie od 300 do 700 kcal. Jeśli chcesz zadbać o dobrą formę przed treningiem na świeżym powietrzu, to korzystanie z urządzenia na siłowni będzie doskonałym przygotowaniem do innych aktywności. Do tego jest to ciekawa alternatywa dla astmatyków i osób uskarżających się na sezonową alergię. W klimatyzowanej siłowni wpływ drażniących pyłków jest znacznie mniejszy, co pozwala na przeprowadzenie treningu i skuteczne spalanie kalorii.

To kilka sprawdzonych metod na przygotowanie się do jazdy na tradycyjnym rowerze. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, sprawdź artykuł:Jak szybko odzyskać formę przed sezonem rowerowym?

Ile trzeba jeździć na rowerze, żeby schudnąć 1 kg?

ZAMÓW ROZMOWĘ
Z DORADCĄ

Kolejnym, bardziej namacalnym motywatorem zachęcającym do jazdy na rowerze jest przeliczenie ich na redukcję kilogramów. Co do zasady, przybieranie na wadze jest znacznie łatwiejsze, niż chudnięcie. Według naukowców, aby przybrać 1 kilogram, należy spożyć nadmiar 7000 kcal. Co to oznacza? W ciągu dnia organizm ludzki spala określoną liczbę kalorii, tylko po to by mogły zajść procesy konieczne do przeżycia. Oprócz tego energia jest wykorzystywana również do wykonywania poszczególnych czynności, takich jak sprzątanie, praca czy gotowanie. Można śmiało stwierdzić, że kalorie są spalane nawet przez sen. Natomiast, jeśli są spożywane pokarmy o wartości energetycznej większej, niż ta zużywana w ciągu doby, są one odkładane jako rezerwa. Innymi słowy – im więcej jest zjadanych pokarmów w nadmiarze, tym wyższą wartość można zobaczyć na wadze. Już wiesz, że podczas przeciętnej godzinnej przejażdżki rowerem spalisz około 500 kalorii. Zatem, aby schudnąć 1 kilogram, należy przejechać mniej więcej 14 godzin na rowerze. Zakładając codzienne treningi, spadku wagi można spodziewać się po dwóch tygodniach.

Jazda na rowerze – jak pobudzić spalanie kalorii?

Choć aktywność fizyczna jest kluczem do pobudzenia metabolizmu i dobrego samopoczucia, to istnieje możliwość przyspieszenia spalania kalorii podczas jazdy na rowerze. Doskonale sprawdzi się tutaj wprowadzenie następujących nawyków:

zmiana diety

Nie od dzisiaj wiadomo, że odpowiednio zbilansowana dieta wpływa pozytywnie na procesy metaboliczne oraz prawidłową masę ciała. Znacznie szybciej schudniesz pierwszy kilogram, jeśli oprócz godziny jazdy rowerem dziennie zadbasz o prawidłowy jadłospis. Szczególnie przydatne okaże się ograniczenie wysoko przetworzonej żywności, a także pokarmów o wysokiej kaloryczności. W ten sposób można pobudzić organizm do szybszej przemiany materii. Wraz z ubywającymi kilogramami podczas następnych treningów możliwe będzie osiąganie jeszcze lepszych rezultatów.

wybór zdrowych alternatyw

Jeśli od jakiegoś miejsca dzieli Cię niewielki dystans, zaplanuj dzień w taki sposób, aby dojechać do niego na rowerze, zamiast wsiadać do samochodu. W ten sposób szybko zauważysz, że liczba przejechanych dziennie kilometrów zwiększa się – tym samym coraz szybciej zrzucisz kolejne kilogramy.

przyspieszanie tempa podczas jazdy rowerem

Choć z początku możesz mieć trudności z szybką jazdą jednośladowcem, to z czasem Twoja kondycja ulegnie poprawie, a Ty zauważysz u siebie coraz większe możliwości. Wraz z lepszą formą, uzyskasz szybsze rezultaty. Wynika to z tego, że im szybsze tempo jazdy, tym skuteczniejsze jest odchudzanie. Dla przykładu: jadąc przez godzinę na rowerze przy zachowaniu prędkości 20 km, spalisz 400-500 kcal, ale już przy 30 km ta wartość wyniesie nawet 800 kcal. Przejeżdżając z taką prędkością na rowerze 50 km, spalisz około 1300 kcal.

Zastosowanie się do tych kilku wskazówek sprawi, że spalanie kalorii podczas jazdy na rowerze będzie jeszcze bardziej skuteczne.

Jazda na rowerze i spalanie kalorii – jaki model będzie najlepszy?

Jeśli zastanawiasz się, jaki rower najlepiej wybrać do ćwiczeń, warto przemyśleć zasadniczą kwestię. W jaki sposób będziesz go używać? Doświadczeni rowerzyści, którzy uwielbiają jazdę po wymagającym terenie, pokochają górskie jednoślady, takie jak MTB czy enduro. Osoby, które nie ruszają się poza miasto, będą cenić sobie designerskie rowery miejskie.

Natomiast jeśli Twoim głównym celem jest poprawa kondycji i redukcja tkanki tłuszczowej dzięki spalaniu kcal podczas jazdy na rowerze, najlepiej wybrać w takim wypadku turystyczny dwukołowiec, który spisze się dobrze zarówno na utwardzonym terenie, jak i innych podłożach. Do tego taki rodzaj maszyny nadaje się do tras o różnej długości. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej informacji na ten temat, przeczytaj artykuł: Rodzaje rowerów – jaki wybrać?

Spalanie kcal na rowerze – zadbaj o bezpieczeństwo

Dbanie o sylwetkę i prawidłową masę ciała jest ważne dla zdrowia. Jazda na rowerze pozwala na efektywne spalanie kalorii i gubienie nadprogramowych kilogramów. Do tego z takiego treningu mogą korzystać nawet osoby z nadwagą. W połączeniu z wdrożeniem zdrowych nawyków żywieniowych możliwe jest zobaczenie szybkich efektów. Jednak podczas każdej aktywności mogą zdarzyć się niespodziewane sytuacje. Dlatego najbezpieczniej jest wybrać korzystne ubezpieczenie za pomocąkalkulatora ubezpieczenia rowerowego. Użycie takiego narzędzia pozwala na optymalne dostosowanie polisy dla rowerzysty. W ten sposób zadbasz nie tylko o formę, ale również o ochronę przed skutkami nieszczęśliwych wydarzeń.

Oceń artykuł

0
(0)