Polisy życiowe zajmują czołowe miejsce w rankingach najczęściej sprzedawanych ubezpieczeń. W społeczeństwie rośnie bowiem świadomość zysków z posiadania takiej formy ochrony. Do głębszych refleksji w ciągu ostatnich lat skłoniła nas przede wszystkim pandemia COVID-19 oraz niestabilna sytuacja gospodarcza na świecie.
Przed ubezpieczycielami otwiera się zatem szansa na pozyskanie nowych klientów. Warto jednak ugruntować swoją wiedzę dotyczącą poszerzania bazy, opierając perswazję na silnych argumentach. Jak i gdzie szukać klientów do ubezpieczenia? Co najbardziej zachęci ich do kupna polisy życiowej? Na te i inne towarzyszące zagadnieniu pytania odpowiadamy poniżej.
Sprzedaż ubezpieczeń na życie w 2022 roku – ważne wnioski
Stawki ubezpieczeń na życie były w minionym roku nieznacznie droższe. Za główny czynnik ich wzrostu uznaje się nie tylko inflację, ale także wyższą szkodowość będącą rezultatem pandemii COVID-19. Ważną informacją dla doradcy, który zastanawia się, jak znaleźć klientów do ubezpieczenia będzie z pewnością fakt, że w 2022 roku ich główną potrzebą było skrócenie karencji oraz zyskanie wyższej sumy polisy kosztem ograniczenia jej zakresu.
Do najpopularniejszych świadczeń w roku ubiegłym należały natomiast te związane z ochroną zdrowia. Zgodnie z analizą ekspertów CUK Ubezpieczenia polisy na życie w 2022 roku kupowali najczęściej 40-latkowie. Ponadto to oni wraz z 50-latkami płacili najwięcej za zakupioną ochronę.
Dlaczego polisy na życie cieszyły się tak dużym zainteresowaniem? Pandemia COVID-19 zaburzyła możliwość otrzymywania wystarczającej pomocy od NFZ. Zaniedbania w profilaktyce i systemie świadczeń dla pacjentów skutkowały wzmożoną potrzebą wykupienia prywatnego ubezpieczenia. Może stanowić to dla ubezpieczyciela solidny argument w namówieniu klienta na kupno polisy życiowej i zdrowotnej.
Jak skutecznie sprzedawać polisy życiowe? – główne argumenty
Polisa na życie może okazać się niezwykle przydatna w kontekście poważnych zachorowań, wypadków oraz śmierci klienta – zwłaszcza wtedy, gdy jest on głównym żywicielem rodziny. Warto pamiętać o tym, proponując odpowiedni pakiet ochrony dla całej rodziny. W razie pogorszenia stanu zdrowia, nieszczęśliwego wypadku czy śmierci bliscy otrzymają bowiem nieocenione w takiej sytuacji wsparcie finansowe.
Rozmowa mająca na celu skłonienie klienta do zakupu ubezpieczenia na życie powinna wychodzić więc od tego argumentu. Jeśli mamy do czynienia z klientem indywidualnym, podstawą perswazji będzie natomiast zobrazowanie form pomocy finansowej w przypadku jego niezdolności do pracy spowodowanej poważną chorobą lub wypadkiem.
Jak dopasować polisę życiową do potrzeb klienta? – profilowanie
O tym, jakie ubezpieczenie na życie polecać konkretnym osobom najlepiej przekonać się, rozmawiając z nimi. Umiejętność sprawnego profilowania klienta oraz trafnego precyzowania jego potrzeb to podstawa pracy w branży ubezpieczeniowej. Każda oferta ubezpieczenia na życie powinna być jak najbardziej zindywidualizowana.
Warto rozeznać się więc w sytuacji materialnej klienta oraz jego rodziny, rozważając tym samym, jak ważne będzie dla niego poczucie ochrony i jak wysoka suma świadczenia zapewni bezpieczeństwo w określonej sytuacji. Na przykład wtedy, gdy zarówno on, jak i jego partner będą zmuszeni do nagłej zmiany pracy lub pokrycia dodatkowych opłat związanych z zachorowaniem, przeprowadzką czy powiększeniem rodziny. Przekazanie przez klienta newralgicznych danych dotyczących jego profilu otworzy nam możliwość indywidualnego dopasowania poszczególnych wariantów czy składników ubezpieczenia.
Co warto wiedzieć o kliencie przy dopasowaniu polisy? Skup się na tych aspektach:
- Jaki zawód wykonuje, jaką ma formę zatrudnienia – ważne przy ocenie ryzyka zawodowego;
- Czy kogoś utrzymuje, ile osób jest na jego utrzymaniu – przydatne w ocenie, czy rodzina poradzi sobie w razie utraty jego dochodu;
- Posiadanie rodziny: żony, dzieci – uświadomienie klientowi, jak może wyglądać ich przyszłość, gdyby go zabrakło;
- Czy posiada zobowiązania kredytowe – bank wymaga zabezpieczenia kredytu (zwłaszcza hipotecznego, jednak nie zawsze taka polisa pokrywa pełne zadłużenie);
- Ile ma lat – wiek klienta może determinować świadomość i potrzebę wykupienia odpowiedniej ochrony.
Poznaj szczegóły współpracy
Zostaw kontakt, oddzwonimy
od poniedziałku do piątku w przeciągu 48h.
Na adres e-mail będziemy wysyłać ciekawe materiały dotyczące branży i możliwej współpracy.
Jak pozyskać klientów do kupna ubezpieczenia?
Sprawdzonym sposobem na pozyskanie klientów do ubezpieczenia życiowego, a tym samym zwiększenie sprzedaży jest dosprzedaż polis swoim obecnym klientom. Doradcy zatrudnieniu w multiagencjach ubezpieczeniowych, takich jak CUK Ubezpieczenia mają możliwość oferowania wielu rodzajów polis jednocześnie, a prawdopodobieństwo tego, że klient może potrzebować kilku rodzajów ochrony, jest bardzo duże. Ofertę ubezpieczenia warto kierować także do osób ze swojego otoczenia (rodzina, znajomi) lub pracowników firm, dopasowując wariant ochrony m.in. do potrzeb związanych z ryzykiem zawodowym. (O tym, jak polecać ubezpieczenie grupowe pisaliśmy w tej poradzie).
Jakich polis na życie szukają klienci? – znajomość bieżących potrzeb
Według danych ekspertów CUK Ubezpieczenia wśród najczęściej poszukiwanych świadczeń w 2022 roku były te związane z pobytem w szpitalu na skutek choroby oraz po urodzeniu dziecka. Sporym zainteresowaniem cieszyły się również pakiety zdrowotne i wypadkowe związane z uszczerbkiem na zdrowiu oraz czasową niezdolnością do pracy – warto mieć to na uwadze, poszukując dla klientów konkretnych ofert ubezpieczeń.
Taka ochrona może być proponowana zarówno indywidualnie, jak i wszystkim członkom rodziny. W minionym roku nastąpił też zauważalny wzrost popularności polis zapewniających wsparcie w razie poważnych zachorowań oraz dających możliwość leczenia za granicą, gdzie prywatna opieka zdrowotna jest często na o wiele wyższym poziomie.
Jak zachęcić klienta do zakupu polisy? – dodatkowe profity w CUK!
Współpraca z multiagencją CUK Ubezpieczenia zapewnia doradcom dostęp do bogatej gamy ubezpieczeń na życie od 30 znanych towarzystw! Poza różnorodnością oferty i konkurencyjnymi stawkami za polisy zyskasz także dodatkowe profity dla klienta, takie jak program Payback czy MOC Rabatów. Chcesz dołączyć do CUK Ubezpieczenia, otrzymując tym samym dostęp do nowoczesnych narzędzi sprzedażowych? Wejdź na stronę: https://cuk.pl/wspolpraca, wybierz odpowiadający Ci model współpracy, pozostaw swoje dane kontaktowe, a nasz manager oddzwoni i odpowie na Twoje pytania. Zachęcamy do kontaktu!