Assistance - ubezpieczenie dobrowolne, dzięki któremu ubezpieczony otrzymuje kompleksową pomoc techniczną, medyczną i informacyjną. Assistance można wykupić wraz z ubezpieczeniem samochodu, mieszkania, podróży, firmy i z polisą na życie. Tak naprawdę, zakres ochrony assistance zależy bezpośrednio od klienta, a raczej podpisywanej umowy.
Jeśli chodzi o ubezpieczenie samochodu, zakres ochrony może obejmować np. holowanie auta do warsztatu samochodowego, dowóz paliwa czy wymianę opon w podróży. To dodatkowa ochrona, którą można zapewnić sobie kierowca pojazdu wykupując np. AC lub OC. Polisa gwarantuje komfort oraz zabezpieczenie, które jest nieocenione w trudnych przypadkach. Przykładowo, jeśli dojdzie do wypadku, niektóre polisy zapewniają transport, organizację noclegu, a nawet przewóz zwierząt domowych do lecznicy.
Przykładowo, Karol kupuje obowiązkowe OC i AC dla swojego auta. Atrakcyjnym dodatkiem proponowanym przez ubezpieczyciela jest assistance. Karol nie jest przekonany, jednak decyduje się na takie rozszerzenie. Trzy tygodnie później, jadąc w delegację, skończyło mu się paliwo, a do najbliższej stacji było 13 kilometrów. Korzysta więc z usług assistance i dostaje pomoc od ręki, bez dodatkowych opłat.
W przypadku assistance domowego (nazywany często home assistance), można zapewnić sobie wsparcie fachowców w trudnych sytuacjach. Jeśli dojdzie do awarii pralki, lodówki czy innego sprzętu, właściciel takiej polisy dzwoni na infolinię, a następnie czeka na przyjazd fachowca. Zazwyczaj dzieje się to błyskawicznie. Z kolei assistance w podróży to kolejne dobrowolne ubezpieczenie, które chroni w momencie wyjazdu na wakacje. Przykładowo, ubezpieczony może liczyć na wsparcie telefonicznie, udzielanie pomocy w przypadku utraty bagażu, organizowanie powrotu do kraju czy pomoc tłumacza.
W ramach polisy assistance można zgłosić ograniczoną lub nieograniczoną liczbę zdarzeń. Warto zwrócić na to uwagę przy podpisywaniu umowy.