Rozmowa z Marcinem Dylińskim, członkiem zarządu CUK Ubezpieczenia
Aleksandra Wysocka: Marcinie, czego CUK życzy agentom w ich dniu?
Marcin Dyliński: Życzymy wielu klientów, udanych transakcji i satysfakcji z pracy, ale przede wszystkim czasu dla siebie i bliskich – czasu odzyskanego dzięki skutecznym narzędziom. Bez stert papierów i nadrabiania obowiązków wieczorami. Chcemy, by agenci zarabiali więcej, pracując mądrzej, a nie dłużej. A z okazji Dnia Agenta od 29 sierpnia do 1 września celebrujemy święto i przygotowaliśmy quiz wiedzy ubezpieczeniowej z atrakcyjnymi nagrodami o wartości 10 000 zł.
Szczegóły są na: cuk.pl/quiz/dzien-agenta-25.
A co powiesz agentowi, który uważa, że już wszystko ma poukładane?
Marcin Dyliński: Powiem: świetnie, to pomnóż to razy dwa. Jeśli jesteś najlepszy w swoim mieście, z CUK będziesz najlepszy w regionie. Jesteś najlepszy w regionie? Z nami możesz być najlepszy w Polsce. W tej branży albo się rozwijasz, albo stoisz w miejscu – a wtedy konkurencja robi krok do przodu. Masz mnóstwo możliwości rozwoju z nami, ale najważniejsze to relacje i współpraca.
Brzmi jak marzenie. Jak zamieniacie to w rzeczywistość?
Wyobraź sobie, że dopiero zaczynasz w ubezpieczeniach lub chcesz rozwinąć biznes. Samodzielnie trudno ogarnąć sprzedaż, marketing, rekrutację, przepisy czy nowe produkty. Dołączając do CUK, zyskujesz wsparcie organizacji, która szanuje agentów, ich zdanie, a także swobodę działania, ale jednocześnie daje wizję rozwoju. Otwiera Cię na nowe rynki – w ostatnim miesiącu pozyskaliśmy ponad 30 000 nowych klientów, których możesz obsłużyć dzięki nowoczesnym narzędziom, produktom i wiedzy ekspertów. To codzienność. CUK od ponad 24 lat zmienia rynek i udowadnia skuteczność przemyślanej strategii.
W jaki sposób skróciliście czas obsługi klienta do zaledwie kilku minut?
Od dekady rozwijamy nasz CRM - WebCUK. Jedyny w branży system, który porównuje ceny i zakresy polis, przechowuje dokumenty i historię klienta, przypomina o terminach, podpowiada dodatkowe produkty i pozwala zamknąć sprzedaż mailowo. Do tego jest sprzężony z aplikacja dla agentów Smart CUK. To „kombajn” do sprzedaży, prosty w obsłudze i niezwykle skuteczny. Sprawdziliśmy: przygotowanie polisy w systemie zajęło 2,5 min., gdy w trzech oddzielnych kalkulatorach trwało to ok. 10 minut. Wszystko nagraliśmy, zapis jest dostępny na: https://bit.ly/WebCUK
Agent może kupić CRM i aplikacje na rynku. Po co mu wtedy CUK?
- Zaufania i siły brandu nie da się kupić. Według badań SW Research CUK (06.2025) jest najbardziej rozpoznawalną marką wśród multiagencji. Indywidualny agent, nawet mając świetne systemy, nie zbuduje takiej skali marketingu w pojedynkę. Łączymy lokalne działania partnerów z ogólnopolską siłą marki, dostarczając narzędzia, wiedzę i wsparcie promocyjne. W CUK otrzymasz wsparcie agenta w terenie, zdalnie, zaś klienta możesz obsłużyć zdalnie. Dodatkowo za Tobą stoi brand, który dba o swoich agentów i ich interesy.
Co z kanałem online i omnichannel? Czy to zaczęło działać?
Działa i ma się bardzo dobrze. Pomyśl, że sprzedajesz ubezpieczenia 24/7 bez Twojego udziału i otrzymujesz z tego prowizję. Twoi klienci wznawiają polisy np. w aplikacji, przez www lub przez Contact Center, a Ty znów masz prowizję. Tak wygląda rzeczywistość w CUK. To jedyna na rynku działająca synergia wszystkich kanałów. CUK ma dziś ponad 3 500 aktywnych partnerów i ponad 920 000 aktywnych klientów – o ponad 10% więcej niż rok temu. W pierwszej połowie roku sprzedaliśmy przez Internet ponad 20 000 polis przypisanych agentom, co oznacza wzrost dynamiki o ponad 200%. Co ciekawe, klient omnichannel rzadziej wybiera najtańsze opcje.
Jakie korzyści dla agenta daje centralne wsparcie CUK w rejestracji, egzaminach i rozliczeniach?
Jeśli rozważasz współpracę z CUK to proces rejestracji do Towarzystw jest zabezpieczony przez multiagencje. Podobnie jak egzaminy, które odbywają się na jednej platformie. Rozliczenie inkasa (składek) do TU również pozostaje po stronie CUK. Agent rozlicza się do multiagencji zbiorczo ze wszystkich zainkasowanych od klientów składek (niezależnie od TU, w których sprzedał polisy), a CUK opłaca polisy do poszczególnych TU. Dobrze ułożone procesy szkoleń powodują, że agent zostaje przeszkolony, wdrożony i po zakończeniu egzaminów oraz rejestracji w ok. 14 dni jest gotowy do sprzedaży. Szkolenia są bardzo ważne, mamy kilka ścieżek dla Agentów w zależności od jego potrzeb, a także systematycznie badamy jakość oraz oczekiwania naszych Partnerów, aby stawać się lepszymi Partnerami.
W marketingu różnica między ładnym postem a realnym biznesem jest ogromna. Jak to wygląda u Was?
Marketing to realny generator zainteresowania marką i sprzedaży. Zobacz, ile zyskujesz jako agent wiedząc, że multiagencja z którą współpracujesz kooperuje z zespołami Google czy Facebook. Dzięki temu wykorzystujesz niedostępne jeszcze na rynku rozwiązania. Efekt? Wpisując w Google „ubezpieczenie OC w mieście X”, nasz agent jest w TOP 3 wyników. Klienci przychodzą do partnerów mówiąc, że widzieli ich reklamy na FB, chwile po tym, kiedy rozmawiali o ubezpieczeniach. Przypadek? Nie sądzę.
Waszym wyróżnikiem są też produkty własne.
- Tak, linia „Bezpieczni z CUK” to nasze unikalne produkty – CUK Assistance, Travel, Auto, Pies i Kot, NNW Szkolne. W 2024 roku sprzedaliśmy poonad 120 000 polis z tej linii. W tym roku szykujemy mocną kampanię NNW Szkolnego, bo agenci sami proszą o wyróżniające produkty, których nie ma konkurencja.
Szkolenia – ile w nich realnej wartości, a ile teorii?
Szanujemy czas agentów. Stawiamy na wiedzę do natychmiastowego użycia – od gotowych scenariuszy rozmów sprzedażowych po praktyczne szkolenia menedżerskie. Wprowadziliśmy certyfikację produktową – spójną z naszymi ścieżkami sprzedażowymi. Agent wchodzący w nowe obszary (np. OC zawodowe czy ubezpieczenia nieruchomości) zdobywa realne kompetencje, które od razu przekładają się na wyniki To szkolenia produktowe, ale przede wszystkim techniki sprzedaży, efektywność dosprzedaży czy też rozwój samego biznesu agencyjnego.
Aplikacja CUK też rośnie?
Tak, korzysta z niej już ponad 111 000 aktywnych użytkowników. Klient może kupić polisę, wznowić ją, zgłosić szkodę czy skontaktować się z doradcą. Wszystko, co dzieje się w aplikacji, przypisujemy agentowi.
No dobrze, a jak idzie rozwój sieci?
Średnio co 5 dni otwieramy nową placówkę. Oferujemy cztery modele współpracy: franczyza, punkt partnerski, agent wyłączny i niezależny. Wielu partnerów rozwija się z jednym biurem do kilku placówek. Zapewniamy im narzędzia, marketing, szkolenia i wsparcie operacyjne. A gdy ktoś chce odejść z branży – kupujemy portfel, by biznes miał ciągłość
Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka
Poznaj szczegóły współpracy
Zostaw kontakt, oddzwonimy
od poniedziałku do piątku w przeciągu 48h.
Na adres e-mail będziemy wysyłać ciekawe materiały dotyczące branży i możliwej współpracy.