Strona www.cuk.pl wykorzystuje pliki cookies, które możecie Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Więcej w Polityce cookies i prywatności.

Szukasz ubezpieczenia samochodu?

2021-06-04

Ubezpieczenie turystyczne a COVID-19 - co warto wiedzieć?

Czy COVID-19 może znajdować się w zakresie ochrony polisy podróżnej?

Ubezpieczenie turystyczne a COVID-19 - co warto wiedzieć?

Pandemia koronawirusa nieco pokrzyżowała plany dużej liczby podróżujących. Warto jednak wiedzieć, że w wielu sytuacjach za granicą chroni Cię dobrowolne ubezpieczenie turystyczne. COVID-19 może znajdować się w zakresie ochrony, na co warto zwrócić szczególną uwagę. Jaką polisę wybrać? Które towarzystwa proponują ubezpieczenie podróżne z COVID-19? Zobacz nasz poradnik.

Jak pandemia wpływa na ubezpieczenie turystyczne?

Zanim przejdziemy do szczegółów dotyczących ubezpieczenia turystycznego, trzeba wiedzieć, czym różni się epidemia od pandemii. Druga z nich występuje wtedy, kiedy choroba rozprzestrzenia się na wielu kontynentach w określonym czasie. Ryzyko zakażenia jest dość duże, dlatego zaleca się ograniczenie podróży oraz kontaktu z innymi. Z kolei epidemia wiąże się z masowym zagrożeniem chorobą zakaźną. W polskiej ustawie o zwalczaniu chorób zakaźnych mówi się, że liczba zarażonych jest wyraźnie większa niż wcześniej albo pojawiają się nowe zachorowania, które dotychczas nie występowały w takiej formie. Dotyczy to wybranej lokalizacji, np. miasta, kraju albo obszaru kilku sąsiadujących ze sobą państw.

Ubezpieczenie od COVID

Jaki ma to związek z polisą podróżną? Ubezpieczenie turystyczne w pandemii działa na podobnych warunkach, jak wcześniej. Konieczne jest jednak sprawdzenie warunków umowy oraz dokładne zapoznanie się z OWU. Istnieją towarzystwa ubezpieczeniowe, które posiadają pandemię w wyłączeniach odpowiedzialności, czyli nie zapewniają ochrony w momencie wyjazdu za granicę. Jeszcze w zeszłym roku, kiedy sytuacja była dość dynamiczna i nieprzewidywalna, mniej firm proponowało kompleksową ochronę w momencie wycieczek. Teraz nie jest to taki duży problem, ponieważ towarzystwa ubezpieczeniowe coraz częściej rezygnują z pandemii w wyłączeniach odpowiedzialności, a nawet posiadają specjalne oferty, które zabezpieczają podróżujących. 

Każda podróż niesie za sobą zarówno niecodzienne i piękne przeżycia, jak i spore ryzyko. Uszkodzony bagaż? Opóźniony lot? Kradzież dokumentów? W CUK Ubezpieczenia zabezpieczysz się na każdą ewentualność. 

Trzeba też zdecydować się na ofertę, która posiada w zakresie ochrony zachorowanie na COVID-19. Przypomnijmy, że sam wirus to jedno, a wystąpienie objawów to drugie. Ubezpieczenie od koronawirusa gwarantuje wsparcie finansowe, kiedy konieczne jest leczenie albo nagła pomoc. O tym jednak opowiemy Ci w dalszej części artykułu.

Uwaga!

Trzeba jednak regularnie sprawdzać obostrzenia, które panują za granicą. Niestosowanie się do zakazów władz lokalnych to częste wyłączenie odpowiedzialności. Zawsze trzeba przestrzegać aktualnych nakazów, a w momencie pandemii, często jest to sytuacja dynamiczna. Przed wyjazdem, zobacz też, co mówi o danym kraju Ministerstwo Spraw Zagranicznych oraz jakie są zalecenia.

Epidemia w ubezpieczeniu turystycznym

Wracając do epidemii, towarzystwa ubezpieczeniowe często uwzględniają ją w wyłączeniach odpowiedzialności. Oznacza to, że polisa nie gwarantuje zwrotów kosztów leczenia. W szczegółach ubezpieczenia, może znaleźć się również zapis o tym, że kiedy podczas pobytu za granicą, ogłoszona zostanie epidemia, ubezpieczenie nadal działa na takich samych warunkach, jakie zaakceptowałeś wcześniej. To dobre zabezpieczenie. Z kolei, kiedy epidemia zostanie ogłoszona przed wyjazdem, wyjazd odbywa się na własną odpowiedzialność.

Kto może ogłosić epidemię? Najczęściej są to lokalne władze, ale przy szerszym zakresie terytorialnym, może to być Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). 

Dlaczego towarzystwa uwzględniają epidemię w wyłączeniach odpowiedzialności? Poniesienie kosztów z tym związanych to spore ryzyko. Wyjazd do miejsca, w którym panuje epidemia to świadomy wybór klienta, a polisa podróżna ma na celu chronić w losowych przypadkach.

Ubezpieczenie podróżne a COVID - jak działa?

Większość znanych towarzystw proponuje ubezpieczenie podróżne, które działa w pandemii koronawirusa. Mogą być jednak pewne ograniczenia, np. w postaci liczby dni za granicą. Weźmy pod lupę konkretne oferty.

Ubezpieczenie na koronawirusa w Allianz

W polisie podróżnej w Allianz przedmiotem ubezpieczenia są nagłe zachorowania, w tym także COVID-19. Ubezpieczyciel zapewnia zwrot kosztów leczenia, które mogą pojawić się niespodziewanie podczas podróży. W zakres ochrony wchodzi m.in. koszt hospitalizacji, wizyt lekarskich, badań pomocniczych, transportu do szpitala albo między placówkami medycznymi. Jeśli chodzi konkretnie o ubezpieczenie COVID-19, tu można liczyć nie tylko na zwrot kosztów związanych z hospitalizacją, ale także na taką pomoc jak:

  • telefoniczną konsultację medyczną,
  • pomoc tłumacza,
  • kontynuacja podróży,
  • zakwaterowanie na czas rekonwalescencji,
  • pokrycie kosztów związanych z opóźnieniem podróży,
  • transport do kraju.

Ubezpieczenie turystyczne COVID-19 w PZU

Ciekawą ofertą jest także PZU Wojażer. COVID-19 znajduje się w podstawowym zakresie ochrony, jeśli ubezpieczenie turystyczne zawarte jest na okres do 30 dni. Nie są tu konieczne rozszerzenia, ponieważ zachorowanie na koronawirusa jest zawarte w składce podstawowej. Ubezpieczyciel pokrywa koszty leczenia oraz usługi assistance. To duże zabezpieczenie, jeśli w momencie podróży za granicę, wystąpią objawy związane z koronawirusem. Ponadto PZU Wojażer gwarantuje bezpieczny transport do Polski w momencie zachorowania na COVID-19. 

ZAMÓW ROZMOWĘ
Z DORADCĄ

Ubezpieczenie turystyczne COVID-19 działa w momencie, kiedy podróżujący ma dodatni wynik testu i potrzebuje pomocy medycznej. Polisa gwarantuje też zwrot kosztów związanych z przepisanymi lekami. Dobrze jest także rozszerzyć ofertę o klauzulę kontynuacji leczenia po podróży. Co to oznacza? Jeśli w trakcie podróży doszło do zachorowania na COVID-19, po powrocie do Polski, możesz liczyć na organizację dalszej pomocy medycznej, np. wizytę lekarską, zabiegi i badania.

Ubezpieczenie na koronawirusa - na co warto zwrócić uwagę?

Warto zwrócić uwagę na pewne sytuacje, w których towarzystwo ubezpieczeniowe nie ponosi odpowiedzialności za poniesione szkody. Przykładowo, w PZU Wojażer zaznaczono, że polisa podróżna nie działa w momencie poddana się na kwarantannę i konieczne są dodatkowe koszty. Tego typu sytuacja nie kwalifikuje się jako leczenie, stąd też ubezpieczenie na koronawirusa jej nie obejmuje. A z jakimi opłatami trzeba się tu liczyć? Mogą to być koszty zakwaterowania, wyżywienia czy zmiany biletów lotniczych.

Tak samo jak w przypadku tradycyjnej polisy podróżnej, tak i ubezpieczenie turystyczne z COVID-19 w zakresie ochrony, działa tylko do konkretnej kwoty zawartej w umowie. Nazywa się to sumą ubezpieczenia. Najlepiej, aby była ona jak najwyższa. Przed wyjazdem warto zorientować się, jak wysokie są koszty leczenia w tym kraju i odpowiednio się zabezpieczyć polisą podróżną.

W wyłączeniach odpowiedzialności może znaleźć się nie tylko epidemia. To także inne sytuacje, w których towarzystwo nie udzieli Ci wsparcia finansowego, np. trafienie do szpitala pod wpływem alkoholu. Konieczne może to być wykupienie dodatkowej klauzuli, aby zapewnić sobie kompleksową ochronę. Wiąże się to jednak z nieco wyższą ceną za ubezpieczenie turystyczne.

Trzeba wziąć pod uwagę, że ubezpieczenie turystyczne chroni w nieprzewidzianych sytuacjach. Nagłe zachorowanie, czy to na COVID-19, czy nawet w wyniku ukąszenia egzotycznego owadu, jest stresujące i... kosztowne. Za granicą leczenie jest dość drogie, dlatego warto wybrać ubezpieczenie turystyczne, które chroni w takich przypadkach. Czasem nawet jedna wizyta u lekarza to w przeliczeniu kilkaset złotych. Polisa podróżna powinna być też dopasowana do formy wypoczynku. 

Kupuj ubezpieczenie turystyczne z COVID-19 w CUK!

Zabezpiecz się na każdą ewentualność. Kup ubezpieczenie turystyczne z COVID-19 w CUK Ubezpieczenia! Zadzwoń na naszą infolinię albo udaj się do jednej z placówek.