Strona www.cuk.pl wykorzystuje pliki cookies, które możecie Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Więcej w Polityce cookies i prywatności.

Szukasz ubezpieczenia samochodu?

2022-04-08

Jak zostać kierowcą Bolt? Z czym to się wiąże? – najważniejsze informacje

Dowiedz się jak zostać kierowcą Bolt oraz z czym się to wiążę.

Jak zostać kierowcą Bolt? Z czym to się wiąże? – najważniejsze informacje

Od kilku lat na ulicach polskich miast widać samochody oznaczone znakiem „Bolt”. To nic innego, jak transport osób, czyli pewien rodzaj taksówki. Jakie wymagania trzeba spełnić, by zostać kierowcą Bolt? Sprawdź najważniejsze informacje.

Jak zostać kierowcą Bolt?

Żeby zostać kierowcą Bolt, trzeba mieć samochód osobowy 4–5-drzwiowy. Ważna jest też data wyprodukowania pojazdu. Najstarsze auto może być z 1999 roku. Konieczne jest jego zarejestrowanie na terenie Unii Europejskiej.

Pierwszym krokiem do podjęcia pracy w firmie Bolt jest rejestracja na stronie firmy. Następnie należy dodać wymagane dokumenty:

  • dowód osobisty – tu warunkiem jest ukończenie 18. roku życia;
  • prawo jazdy – posiadane przynajmniej rok;
  • zaświadczenie o niekaralności;
  • zaświadczenie lekarskie o przebytych badaniach medycznych i psychologicznych;
  • wpis do CEIDG;
  • wpis do KRS;
  • nadanie NIP;
  • nadanie VAT EU.

Po załączeniu wszystkich wymaganych dokumentów konieczne jest wgranie zdjęcia kierowcy wykonanego zgodnie z następującymi zasadami: widoczna cała twarz wraz z ramionami, bez nakrycia głowy i bez okularów przeciwsłonecznych. Wymagane jest również dołączenie dowodu rejestracyjnego pojazdu z ważnym przeglądem technicznym oraz OC auta.

O tym, ile czeka się na wydanie dowodu rejestracyjnego, przeczytasz tutaj: https://cuk.pl/porady/ile-sie-czeka-na-dowod-rejestracyjny.

Po spełnieniu ww. wymagań należy spodziewać się informacji zwrotnej o przyjęciu do grupy kierowców Bolt.

Jakim samochodem może jeździć kierowca Bolt?

Każda szanująca się firma transportowa wie, że jej wizytówką są auta. Dlatego także Bolt zwraca na to szczególną uwagę. Żeby pojazd mógł być przyjęty, musi spełniać określone wymagania:

  • mieć 4 drzwi;
  • służyć do przewozu maksymalnie 6. osób;
  • być zarejestrowany na terenie Unii Europejskiej;
  • być wyprodukowany najpóźniej w 1999 roku;
  • być czysty i zadbany, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz;
  • nie mieć usterek i uszkodzeń.

Dodatkowe urządzenie w samochodzie Bolt

Platforma Bolt różni się od zwykłych taksówek tym, że zamiast drogiego taksometru wykorzystywana jest darmowa aplikacja. Kasa fiskalna również jest wirtualna, nie trzeba kupować dodatkowego urządzenia, wystarczy mieć smartfon.

Zalety aplikacji Bolt:

  • przewiduje dystans i czas trwania podróży, dzięki czemu pasażer zna cenę kursu jeszcze przed przyjazdem kierowcy;
  • współpracuje z e-Kasą Bolt, czyli wirtualną kasą fiskalną, a pasażer otrzymuje rachunek w formie elektronicznej na podany w aplikacji adres e-mail;
  • ma wbudowany komunikator, dzięki czemu kierowca może bezpłatnie wysyłać informacje do pasażerów;
  • archiwizuje zarobki i statystyki kierowcy;
  • ma zintegrowaną nawigację;
  • działa na systemach operacyjnych: Google Android oraz Apple iOS.

Kierowca Bolt czy taksówkarz?

Tradycyjna korporacja taksówkowa pobiera od swoich pracowników miesięczne opłaty związane z przynależnością do tej grupy. Wymagana jest nawet wówczas, gdy nie zarejestrowało się żadnego kursu w tym czasie.

W Bolcie nie ma natomiast stałych opłat. Koszt, który ponoszą kierowcy Bolt to opłata w wysokości 22% prowizji od każdego kursu. Do tego należy doliczyć jeszcze 5,50 zł opłaty za korzystanie z e-Kasy. Dlatego wielu kierowców zaczyna swoją przygodę w Bolt, a nie w zrzeszeniach taksówkarzy. Jest to dużo tańszy sposób na rozpoczęcie pracy kierowcy, co stanowi wartość dodaną na starcie.

Aby korzystanie z Bolta było opłacalne, warto obliczyć spalanie paliwa w swoim aucie. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Kategorie Bolt – określone wymagania

W przypadku określonych kategorii Bolt obowiązują dodatkowe wymagania:

1. Bolt, Green, Pets, Protect:

  • rok produkcji auta 2001+;
  • minimum 4 miejsca dla pasażerów;
  • Pets – możliwy przewóz zwierząt;
  • Green – auto hybrydowe lub elektryczne;
  • Protect – pojazd musi posiadać profesjonalnie zamontowaną osłonę pomiędzy kierowcą a tylnym siedzeniem.

2. Comfort:

  • minimum 4 miejsca dla pasażerów;
  • auto w bardzo dobrym stanie;
  • średnia ocen kierowcy: 4.8.

3. Premium:

  • minimum 4 miejsca dla pasażerów,
  • auto w idealnym stanie,
  • minimalna średnia ocen kierowcy: 4,8.

4. Tesla:

  • auto marki Tesla;
  • minimum 4 miejsca dla pasażerów;
  • auto w dobrym stanie.

5. XL:

  • auto wyprodukowane w 2001 roku lub młodsze;
  • minimum 6 miejsc dla pasażerów;
  • kompaktowy minivan;
  • auto w dobrym stanie.

Jak zamówić Bolta?

Żeby skorzystać z szybkiego i taniego przejazdu, konieczne jest uzywanie smartfona i pobranie aplikacji Bolt. Korzystanie z niej jest proste i szybkie. Odbywa się ono w kilku krokach:

  • dodanie celu podróży;
  • wybór kategorii samochodu;
  • wybór metody płatności;
  • zatwierdzenie kursu.

Korzystając z aplikacji Bolt, można także dodać maksymalnie 3 przystanki, z których ostatni jest celem podróży. Z uwagi na bezpieczeństwo, każdy pasażer Bolt może udostępnić innym swoje położenie podczas kursu. Dzięki temu bliskie osoby śledzą kurs i wiedzą, kiedy i gdzie się zakończy.

Po zakończonej podróży pasażer wystawia ocenę. Skalę stanowi 5 gwiazdek, z których jedna oznacza bardzo zły przejazd, a pięć świadczy o usłudze wykonanej na wysokim poziomie. Jeżeli ocena kierowcy została wystawiona przypadkowo, nie ma możliwości jej zmiany. Należy więc sprawdzać, kogo i w jaki sposób się ocenia. Przy błędnie wystawionej ocenie można napisać do zespołu wsparcia, który chętnie pomoże. 

Jeżeli pasażer jest zadowolony z przejazdu, może przekazać kierowcy napiwek. Ta opcja jest udostępniana 15 minut po zakończeniu podróży. 100% tego napiwku bez pobierania prowizji zostaje przekazane kierowcy.

Tak stworzony system oceniania podróży z Bolt pomaga zweryfikować pracę kierowców. Jest to pomocne w podtrzymywaniu współpracy z najlepszymi kierowcami, którzy zapewniają bezpieczeństwo i wysoką jakość usług Bolt.

Bolt musi być też ubezpieczony. Więcej o polisie OC na samochód przeczytasz tutaj.

Bolt Pets – udogodnienia dla właścicieli zwierząt

Nie w każdym mieście dostępna jest kategoria Bolt Pets. Ci właściciele zwierząt, którzy mają możliwość skorzystania z tej kategorii przejazdu, mogą pojechać Boltem ze swoimi pupilami. Można zabrać do auta zwierzęta takie jak: pies, kot, fretka, królik, świnka miniaturowa, ale są pewne obostrzenia. Zwierzę musi być czyste oraz mieć umiejętność grzecznego siedzenia na kolanach właściciela lub na podłodze albo w transporterze.

Jeżeli w danym mieście Bolt nie ma jeszcze tej kategorii, to po zamówieniu w aplikacji Bolt przejazdu należy zadzwonić do kierowcy i uzgodnić możliwość przewiezienia zwierzęcia. Decyzja należy wówczas do kierowcy.

Kategoria Bolt Protect

Współcześnie, biorąc pod uwagę różne zagrożenia, np. COVID-19, Bolt wyszedł naprzeciw oczekiwaniom pasażerów z ofertą w kategorii Bolt Protect. W autach zamontowana jest przesłona ochronna oddzielająca kierowcę od pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko rozprzestrzeniania różnych infekcji. Nie powoduje to wzrostu cen podróży.

Przedmioty pozostawione w samochodzie Bolt

ZAMÓW ROZMOWĘ
Z DORADCĄ

Zdarza się, że pasażer zostawi coś osobistego w aucie Bolt. Jeżeli zorientuje się szybko, że dany przedmiot pojechał bez niego w dalszą podróż, ma 24 godziny na skontaktowanie się z kierowcą za pośrednictwem aplikacji Bolt. Po upływie tego czasu zawsze może porozumieć się z działem wsparcia, także z pomocą aplikacji. Konieczne jest wówczas podanie szczegółów przejazdu oraz opisanie pozostawionego przedmiotu.

Jeżeli przedmiotem zostawionym w samochodzie Bolt jest telefon, nie ma możliwości skorzystania z zainstalowanej na nim aplikacji. W takim przypadku należy skontaktować się działem wsparcia wysyłając e-mail na adres podany w wyszukiwarce Bolt, wpisując nazwę miasta, w którym korzystałeś z usługi Bolt.

Awaria aplikacji Bolt

Może zdarzyć się też tak, że pojawią się problemy z działaniem aplikacji Bolt. Istnieje wówczas kilka możliwości rozwiązania problemu:

  • wymuszenie zatrzymania aplikacji Bolt i ponowne jej uruchomienie;
  • wgranie najnowszej wersji aplikacji Bolt;
  • zaktualizowanie systemu operacyjnego telefonu;
  • zresetowanie telefonu;
  • ponowne zainstalowanie aplikacji Bolt;
  • kontakt z zespołem wsparcia e-mailem.

Kierowcy Bolt korzystają z tej samej aplikacji. Awaria związana z jej działaniem w ich przypadku spowoduje brak możliwości transportu osób. Żeby nie doszło do zaburzeń w jej działaniu każdy kierowca powinien używać telefonów z najnowszymi wersjami systemów operacyjnych. Pamięć aparatu musi mieć co najmniej 1,5 GB pamięci RAM. Ważnym aspektem jest też możliwość podłączenia aparatu do ładowarki podczas podróży.

OC samochodu a Bolt

Samochody kierowców Bolt muszą być ubezpieczone. Oprócz standardowej obowiązkowej polisy OC, wielu kierowców Bolt decyduje się na ubezpieczenie AC. Pozwala na pokrycie kosztów ewentualnych zniszczeń – samochody te codziennie pokonują długie trasy po wąskich uliczkach. W CUK znajdziesz również wiele innych ubezpieczeń idealnych dla samochodów Bolt w tym pakiet Assistance.