Nowa strategia ubezpieczyciela Generali

22/08/2013

Generali przyjęło strategię opartą na zasadzie "value over volume". Zgodnie z przyjętym planem, firma będzie koncentrowała się na podstawowej działalności ubezpieczeniowej, rozszerzając swoją aktywność w innych sektorach ubezpieczeń niż na życie. Szczególny nacisk kładziony będzie na segment polis majątkowych, z którego zyski mają stanowić już w 2015 roku, ok. 50% całego zysku operacyjnego.

Co istotne, Generali obiecuje osiągnąć wyznaczone cele zarówno bez uszczuplenia dywidend, jak i  znacznych redukcji pracowników. W planach znajduje się także zmniejszenie zależność od sprzedaży polis indywidualnych przez sieci agencyjne. W zamian za to, grupa zamierza wyraźnie wzmocnić oraz rozwijać sprzedaż ubezpieczeń direct (sprzedaż przez telefon lub internetowo) oraz bancassurance – sprzedając polisy przez banki.

Polski oddział Generali swoją strategię ma ogłosić pod koniec stycznia 2013 roku. Główne jej założenia to skupienie się na efektywności biznesu, nowych technologiach oraz generowaniu wartości dla wszystkich klientów. Realizacja planu będzie następowała poprzez prostotę obsługi, innowacyjność a także wsparcie istniejących kanałów dystrybucji.

Generali posiada szeroką ofertę produktów i usług skierowanych do klientów indywidualnych oraz biznesowych. Ubezpieczenia samochodowe, takie jak OC, Autocasco, Assistance, NNW, Zielona Karta i Ochrona Prawna zapewniają wszechstronną ochronę. Każdy klient może wybrać także optymalny dla siebie pakiet ubezpieczeń mieszkań i domów: Lew Lokator, Domownik czy Pakiet Diamentowy.

2012-01-17