Strona www.cuk.pl wykorzystuje pliki cookies, które możecie Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Więcej w Polityce cookies i prywatności.

15 lat rewolucji na rynku ubezpieczeń w Polsce

13/09/2016

„15 lat temu w branży prym wiedli agenci pracujący wyłącznie dla danego zakładu ubezpieczeń. Polacy nie byli świadomi tego, że mogą znaleźć lepszą i tańszą ofertę od tej proponowanej przez ich wieloletniego ubezpieczyciela. Przyzwyczajenia brały górę nad oszczędnościami i nic dziwnego, bo porównanie dostępnych ofert na własną rękę było zbyt czasochłonne. Otwierając pierwszą placówkę CUK w 2001 roku uruchomiliśmy potężną machinę zmian w sposobie sprzedaży ubezpieczeń oraz stworzyliśmy unikalny na rynku model placówki specjalizującej się w ubezpieczeniach dla klienta detalicznego. W 2001 r. wdrożyliśmy pierwszy w Polsce system szybkiej kalkulacji składek różnych ubezpieczycieli – to rozwiązanie przełamało dotychczasowy model działania na rynku ubezpieczeniowym, gdzie klient korzystał z usług jednego ubezpieczyciela, bo nie miał łatwego dostępu do innych ofert i rozwiązań” – komentuje Jacek Byliński, jeden z założycieli  CUK Ubezpieczenia, a obecnie prezes zarządu firmy.

Kluczowe dla rozwoju multiagencji ubezpieczeniowych było ostatnie 10-lecie, które upłynęło pod znakiem wysokiej konkurencyjności w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych. W ciągu ostatniej dekady pojawiali się nowi ubezpieczyciele, zaczęła się sprzedaż polis w modelu direct, a dodatkowo uruchomiono duże budżety na kampanie reklamowe.  Rywalizacja o klienta doprowadziła do wojny cenowej i rosnącej roli pośrednika, będącego przewodnikiem klienta po  szerokiej i zróżnicowanej ofercie rynkowej.

„Rozwijaliśmy naszą firmę w oparciu o doświadczenie zdobyte w tradycyjnych agencjach. Korzystanie z usług ubezpieczycieli było do tej pory postrzegane jako nieprzyjemny obowiązek i droga przez nieznane meandry finansów i kalkulacji. Klienci nie zmieniali swoich polis w obawie przed skomplikowanymi procedurami. Zauważyliśmy potrzebę prostych i przyjaznych dla klientów rozwiązań. 10 lat temu uruchomiliśmy pierwszą w Polsce porównywarkę cen ubezpieczeń online. To był kolejny krok na drodze rewolucji, która była czymś nieuniknionym na tak dynamicznie rozwijającym się rynku. Zwiększyliśmy tym samym konkurencyjność w branży ubezpieczeń i daliśmy impuls do rozwoju multiagencji" – dodaje Maciej Kuczwalski, drugi z założycieli CUK Ubezpieczenia, a obecnie członek zarządu firmy.

Wśród multiagencji ubezpieczeniowych CUK Ubezpieczenia jest pionierem w zastosowaniu franczyzowego modelu biznesowego. Pierwsze biuro franczyzowe założono w 2007 roku w Koninie. W kolejnych latach, do sieci dołączało od 10 do 30 placówek rocznie. Obecnie CUK Ubezpieczenia tworzy sieć ponad 200 oddziałów, na którą składa się ponad 150 placówek franczyzowych oraz ponad 50 własnych. Do końca 2016 roku spółka planuje przekroczyć liczbę 240 oddziałów w całej Polsce. Dodatkową korzyścią dla klientów multiagencji jest bezpłatny Pakiet Pomocy Prawnej, który otrzymuje każdy klient CUK Ubezpieczenia przy zawarciu polisy.

Sieć placówek CUK obejmuje nie tylko duże ośrodki miejskie, ale również niewielkie miasta i miejscowości. W ostatnich latach multiagencje stały się bardzo atrakcyjnym pomysłem na biznes w małych miejscowościach. W 2015 roku partnerzy CUK działający w mniejszych miastach nie poprzestawali na jednej placówce, niektórzy z nich otworzyli w ubiegłym roku kolejne przedstawicielstwa w okolicy – tworząc własne mini-regiony.

„Obecnie stawiamy na rozwijanie wielokanałowej sieci sprzedaży oraz zwiększenie naszej dostępności dla klienta. Rozwijamy różne formy zakupu ubezpieczeń: sprzedaż bezpośrednią w placówkach, przez Contact Center, na wyspach sprzedażowych w galeriach handlowych lub przez kalkulator online. Wcielamy w życie naszą misję i kreujemy przyjazny dla klienta świat ubezpieczeń. Działamy na rzecz poprawy jakości i wizerunku całej branży. Tworzymy rozwiązania przyjazne dla klientów i wyznaczamy nowe standardy obsługi klienta. Dzięki takim uproszczeniom i wychodzeniu naprzeciw oczekiwaniom Polaków wizerunek ubezpieczycieli zmienia  się na lepsze” – podsumowuje Jacek Byliński.

keyboard_arrow_up