Po co pracować na markę eksperta? By zbudować autorytet zawodowy, który opiera się na zaufaniu, wiedzy i doświadczeniu, a tym z kolei można przyciągnąć klientów. Co zrobić, by chcieli się oni do nas zgłaszać, jako do kompetentnej w dziedzinie ubezpieczeń osoby?
W jaki sposób marka eksperta pomaga w sprzedaży?
Najpierw przytoczmy parę danych. Czy wiesz, że według badania przeprowadzonego przez Branding Brand w 2021 roku, 82% konsumentów uważa, że osoba, która ma silną osobistą markę, jest bardziej wpływowa niż ta, która jej nie ma? Z kolei według AutoTrader, aż 75% ludzi deklaruje, że wybrałoby się w daleką drogę, by móc zakupić produkt u świetnego sprzedawcy. Jeszcze inne badania mówią, że prawie 90% klientów ufa rekomendacjom produktów lub usług od osób, które znają. Według raportu
Customer Experience Impact Report, aż 86% klientów jest w stanie zapłacić więcej za dobrą obsługę klienta. Mamy wymieniać dalej? Tylko na tych kilku przykładach widać, że warto być postrzeganym jako ekspert w danej dziedzinie.
Bądź autentyczny
Pamiętaj, że gdy budujesz swój wizerunek, czy to w social mediach, czy w „realu” klient bardzo szybko rozpozna, jeśli będziesz grał i nie będziesz sobą. Na przykład, gdy w internecie można znaleźć Twoje zdjęcia z imprez mocno zakrapianych alkoholem, a Ty starasz się uchodzić za osobę kompetentną w dziedzinie ubezpieczeń, klient uzna Twoje starania za nieszczere. Dlatego warto, na przykład będąc na szkoleniu, sfotografować się i w ramach budowania marki eksperta do spraw ubezpieczeń umieścić zdjęcie w social mediach.
Zadbaj o oprawę
Chociaż nie ocenia się książki po okładce, to w przypadku m.in. branży ubezpieczeniowej pierwsze wrażenie jest bardzo cenne. Jeśli chcesz być postrzegany jako kompetentny Doradca, a podczas spotkań z klientami zdecydujesz się na dresowy outfit, mogą oni pomyśleć, że traktujesz ich niepoważnie. Co prawda w wielu branżach casualowy dress code jest na porządku dziennym jednak w dziedzinie ubezpieczeń lepiej zdecydować się raczej na styl smart lub business casual. W końcu klienci powierzają niekiedy Agentom ważne dla nich sprawy np. aspekty zdrowotne czy majątkowe, co wymaga zapewnienia powagi sytuacji.
Nie tylko ubiór pomoże budować markę eksperta. Pamiętajmy także o mowie ciała i gestykulacji. Pomyśl, czy byłbyś skłonny uznać za kompetentnego eksperta kogoś, kto np. buja się podczas rozmowy z Tobą na krześle? Raczej nie. Dlatego rzeczowa, merytoryczna rozmowa powinna iść w parze z przemyślaną gestykulacją, pewnością siebie, uśmiechem czy kontaktem wzrokowym.
Budowanie marki eksperta w 3 krokach
To oczywiście uproszczenie, bo budowanie marki eksperta to pracochłonny i długotrwały proces, ale określimy teraz, jak budować markę eksperta do spraw ubezpieczeń w 3 krokach. Oto one.
- 1Zastanów się, co jest Twoim „dlaczego”
Co sprawia, że chcesz być Agentem? Co Cię napędza do działania i motywuje? Może to być chęć pomocy innym lub inna wartość, wokół której będziesz budował swoją autentyczną markę eksperta.
- 2Czy i gdzie dzielisz się wiedzą?
By inni postrzegali Cię jako kompetentną osobę, musisz się im taką pokazać. A to możesz osiągnąć poprzez dzielenie się wiedzą z klientami. Możesz to robić nie tylko na spotkaniach podczas rozmów sprzedażowych, ale i postując w social mediach, spotykając się na konferencjach czy meetingach networkingowych. Wszędzie, gdzie spotykasz się z klientami, przedstawiaj im zawiłe tematy w przystępny sposób, unikając jak ognia tzw. klątwy wiedzy, czyli przeświadczeniu, że pewne kwestie są dla wszystkich oczywiste.
- 3Zaplanuj sposób komunikacji
Teraz pora, byś zastanowił się nad tym, w jaki sposób będziesz się komunikował z klientem. Pamiętaj, by być autentycznym i nie kopiować np. stylów wypowiedzi innych osób, jeśli dla Ciebie jest to bardzo nienaturalne. Wolisz pisać posty w social mediach niż nagrywać wideo? Rób to najlepiej, jak potrafisz i nie zmuszaj się do tworzenia filmów, bo Twoją trema na pewno będzie zauważona i nie pomoże Ci w budowaniu marki eksperta.
Pamiętaj, w CUK pomożemy!
Chcesz rozpocząć budowanie marki eksperta, ale czujesz się jeszcze w tym temacie niepewny? Zespół odpowiedzialny w CUK Ubezpieczenia za komunikację wyciąga do Agentów CUK pomocną dłoń, szkoląc i dając wsparcie w budowaniu marki eksperta w dziedzinie ubezpieczeń. Zapraszamy do kontaktu!
Poznaj szczegóły współpracy
Zostaw kontakt, oddzwonimy
od poniedziałku do piątku w przeciągu 48h.
Na adres e-mail będziemy wysyłać ciekawe materiały dotyczące branży i możliwej współpracy.