2024-03-05

Jak budować markę eksperta do spraw ubezpieczeń?

Praktyczne wskazówki, jak wyróżnić się na tle konkurencji.

Jak budować markę eksperta do spraw ubezpieczeń?

Po co pracować na markę eksperta? By zbudować autorytet zawodowy, który opiera się na zaufaniu, wiedzy i doświadczeniu, a tym z kolei można przyciągnąć klientów. Co zrobić, by chcieli się oni do nas zgłaszać, jako do kompetentnej w dziedzinie ubezpieczeń osoby?

W jaki sposób marka eksperta pomaga w sprzedaży?

Najpierw przytoczmy parę danych. Czy wiesz, że według badania przeprowadzonego przez Branding Brand w 2021 roku, 82% konsumentów uważa, że osoba, która ma silną osobistą markę, jest bardziej wpływowa niż ta, która jej nie ma? Z kolei według AutoTrader, aż 75% ludzi deklaruje, że wybrałoby się w daleką drogę, by móc zakupić produkt u świetnego sprzedawcy. Jeszcze inne badania mówią, że prawie 90% klientów ufa rekomendacjom produktów lub usług od osób, które znają. Według raportu

Customer Experience Impact Report, aż 86% klientów jest w stanie zapłacić więcej za dobrą obsługę klienta. Mamy wymieniać dalej? Tylko na tych kilku przykładach widać, że warto być postrzeganym jako ekspert w danej dziedzinie.

Bądź autentyczny

Pamiętaj, że gdy budujesz swój wizerunek, czy to w social mediach, czy w „realu” klient bardzo szybko rozpozna, jeśli będziesz grał i nie będziesz sobą. Na przykład, gdy w internecie można znaleźć Twoje zdjęcia z imprez mocno zakrapianych alkoholem, a Ty starasz się uchodzić za osobę kompetentną w dziedzinie ubezpieczeń, klient uzna Twoje starania za nieszczere. Dlatego warto, na przykład będąc na szkoleniu, sfotografować się i w ramach budowania marki eksperta do spraw ubezpieczeń umieścić zdjęcie w social mediach.

Zadbaj o oprawę

Chociaż nie ocenia się książki po okładce, to w przypadku m.in. branży ubezpieczeniowej pierwsze wrażenie jest bardzo cenne. Jeśli chcesz być postrzegany jako kompetentny Doradca, a podczas spotkań z klientami zdecydujesz się na dresowy outfit, mogą oni pomyśleć, że traktujesz ich niepoważnie. Co prawda w wielu branżach casualowy dress code jest na porządku dziennym jednak w dziedzinie ubezpieczeń lepiej zdecydować się raczej na styl smart lub business casual. W końcu klienci powierzają niekiedy Agentom ważne dla nich sprawy np. aspekty zdrowotne czy majątkowe, co wymaga zapewnienia powagi sytuacji.  

Nie tylko ubiór pomoże budować markę eksperta. Pamiętajmy także o mowie ciała i gestykulacji. Pomyśl, czy byłbyś skłonny uznać za kompetentnego eksperta kogoś, kto np. buja się podczas rozmowy z Tobą na krześle? Raczej nie. Dlatego rzeczowa, merytoryczna rozmowa powinna iść w parze z przemyślaną gestykulacją, pewnością siebie, uśmiechem czy kontaktem wzrokowym.

Budowanie marki eksperta w 3 krokach

To oczywiście uproszczenie, bo budowanie marki eksperta to pracochłonny i długotrwały proces, ale określimy teraz, jak budować markę eksperta do spraw ubezpieczeń w 3 krokach. Oto one.

  • 1
    Zastanów się, co jest Twoim „dlaczego”

    Co sprawia, że chcesz być Agentem? Co Cię napędza do działania i motywuje? Może to być chęć pomocy innym lub inna wartość, wokół której będziesz budował swoją autentyczną markę eksperta.

  • 2
    Czy i gdzie dzielisz się wiedzą?

    By inni postrzegali Cię jako kompetentną osobę, musisz się im taką pokazać. A to możesz osiągnąć poprzez dzielenie się wiedzą z klientami. Możesz to robić nie tylko na spotkaniach podczas rozmów sprzedażowych, ale i postując w social mediach, spotykając się na konferencjach czy meetingach networkingowych. Wszędzie, gdzie spotykasz się z klientami, przedstawiaj im zawiłe tematy w przystępny sposób, unikając jak ognia tzw. klątwy wiedzy, czyli przeświadczeniu, że pewne kwestie są dla wszystkich oczywiste.

  • 3
    Zaplanuj sposób komunikacji

    Teraz pora, byś zastanowił się nad tym, w jaki sposób będziesz się komunikował z klientem. Pamiętaj, by być autentycznym i nie kopiować np. stylów wypowiedzi innych osób, jeśli dla Ciebie jest to bardzo nienaturalne. Wolisz pisać posty w social mediach niż nagrywać wideo? Rób to najlepiej, jak potrafisz i nie zmuszaj się do tworzenia filmów, bo Twoją trema na pewno będzie zauważona i nie pomoże Ci w budowaniu marki eksperta.

Pamiętaj, w CUK pomożemy!

Chcesz rozpocząć budowanie marki eksperta, ale czujesz się jeszcze w tym temacie niepewny? Zespół odpowiedzialny w CUK Ubezpieczenia za komunikację wyciąga do Agentów CUK pomocną dłoń, szkoląc i dając wsparcie w budowaniu marki eksperta w dziedzinie ubezpieczeń. Zapraszamy do kontaktu!

Poznaj szczegóły współpracy

Zostaw kontakt, oddzwonimy
od poniedziałku do piątku w przeciągu 48h.
Na adres e-mail będziemy wysyłać ciekawe materiały dotyczące branży i możliwej współpracy.

Klauzula informacyjna RODO