Strona www.cuk.pl wykorzystuje pliki cookies, które możecie Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Więcej w Polityce cookies i prywatności.

2022-07-13

Pakiet pomocowy w drodze- na wakacjach Polacy chętnie korzystają z samochodowego assistance.

Podczas okresu wakacyjnego rośnie popyt na usługę assistance.

Pakiet pomocowy w drodze- na wakacjach Polacy chętnie korzystają z samochodowego assistance.
  • Pomimo wszechobecnej drożyzny 65 proc. Polaków zamierza wyjechać w tym roku na wakacje. Jeżeli powtórzą się dane z ub. roku, 61 proc. z nich będzie podróżować samochodem.
  • Wraz z sezonem urlopowym rośnie zainteresowanie samochodowym assistance, które można kupić niezależnie od OC i AC. Jego wystawcą może być też inny ubezpieczyciel niż w przypadku obowiązkowej polisy.
  • Wg CUK Ubezpieczenia coroczny pik sprzedaży przypada od maja do sierpnia, a w maju 2022 r. sprzedaż assistance była o 24 proc. wyższa niż przed rokiem.
  • Podstawowy 15- dniowy pakiet obejmujący m.in. holowanie auta, transport oraz zakwaterowanie na terenie kraju to koszt ok. 50 zł. Dla Europy jest o 30 zł wyższy.

2/3 kierowców jeździ na wakacje autem- popyt na samochodowe assistance bije rekordy.

Po dwuletnim okresie obostrzeń związanych z pandemią Polacy chcą wreszcie wyjechać na wakacje. I to pomimo bardzo wysokich cen w hotelach, restauracjach oraz na stacjach benzynowych. Wg Polskiej Organizacji Turystycznej letnią podróż turystyczną lub wypoczynkową planuje w tym roku 65 proc. Polaków. To o 18 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Jednocześnie ponad 70 proc. zamierza wypoczywać w kraju. Z kolei przeprowadzone w ub. roku wśród kierowców badania SW Research na zlecenie serwisu otomoto.pl wskazują, że aż 61 proc. z nich zadeklarowało samochód jako główny środek transportu podczas wakacyjnych wojaży. Bez względu na to, czy tegoroczne wyjazdy autem będą bliższe, czy dalsze, dłuższe czy jedynie kilkudniowe, warto wcześniej zabezpieczyć się przed konsekwencjami nieprzewidzianych zdarzeń. Pomocne w tym przypadku jest samochodowe assistance. Świadomość tego faktu ma coraz więcej kierowców, którzy przed wakacjami chętnie dokupują do już posiadanego ubezpieczenia komunikacyjnego pakiety pomocowe.

- Wakacje to tradycyjnie czas, kiedy zainteresowanie kierowców usługami samochodowego assistance rośnie. Największy wzrost popytu notujemy od początku maja do końca sierpnia. Tylko w ubiegłym roku sprzedaliśmy w tym okresie o 15 proc. więcej polis pomocowych niż od stycznia do kwietnia. Spodziewamy się, że w bieżącym roku będzie podobnie- już w maju sprzedaż była o 1/4 wyższa od analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Coraz więcej kierowców wie o istnieniu assistance i rozumie, że może być przydatne podczas podróży samochodem. W wakacje nikt nie chce kłopotów, które mogłyby popsuć wypoczynek – wylicza Karolina Ławicka z CUK Ubezpieczenia.

Osobówka, Van, czy motocykl w pakiecie kosztują tyle samo i dają taką samą ochronę.

O rosnącej popularności assistance świadczą wyniki badań przeprowadzonych przez IPSOS na zlecenie Mondial Assistance. W 2021 roku z usług pomocowych skorzystała rekordowa liczba 3,14 mln Polaków. Dla porównania trzy lata wcześniej takich osób było około 2,31 mln. Dane te obrazują, że nawet pandemia i związana z nią ograniczona mobilność nie wpłynęły negatywnie na korzystanie z tego typu usług. Jednocześnie Polacy pytani o to, jaki rodzaj wsparcia assistance ma dla nich największe znaczenie, najczęściej, bo aż w 80 proc. przypadków wskazywali pomoc na skutek wypadku lub awarii samochodu. A o takie zdarzenia w czasie wakacyjnych podróży nietrudno.

- Oprócz pewności otrzymania skutecznej pomocy w sytuacji niepożądanej na drodze popularności usługom samochodowego assistance dodaje też fakt, że możemy kupować je niezależnie od posiadanej ochrony OC/AC, w dowolnej ilości oraz wyłącznie na taki okres, na jaki jest nam to potrzebne. Co równie istotne, koszt polisy nie jest w zdecydowanej większości przypadków uzależniony od parametrów pojazdu, którym się poruszamy. Stąd też takie samo wsparcie, za tą samą składkę otrzymamy bez względu na to, czy podróżujemy autem osobowym, kilkuletnim Van-em, czy motocyklem. Tym, co różnicuje poziom składki, jest jedynie okres i obszar obowiązywania ochrony oraz zakres usług, który otrzymujemy w wybranym przez nas pakiecie – zauważa Karolina Ławicka z CUK Ubezpieczenia.

Holowanie i nocleg w cenie 7 litrów paliwa.

Z doświadczeń firm asystorskich wynika, że ponad połowa interwencji na miejscu awarii pojazdu kończy się jego usprawnieniem i możliwością kontynuowania podróży. Jeśli to się nie uda lub samochód uległ poważniejszemu wypadkowi, w ramach posiadanej ochrony będzie odholowany do autoryzowanego warsztatu. Przykładowy koszt 15- dniowego pakietu assistance obowiązującego na terenie Polski i Europy obejmującego właśnie naprawę na miejscu zdarzenia, holowanie z limitem do 150 km, a także transport podróżnych i konieczne zakwaterowanie rozpoczyna się już od ok. 84 zł. Jeżeli podróżujemy na terenie kraju, za analogiczny zakres zapłacimy o 30 zł mniej. W podstawowej opcji możemy liczyć również na pomoc związaną z wymianą koła, czy dostarczeniem paliwa. Warianty bardziej rozbudowane zawierają ponadto m.in. samochód zastępczy na określoną liczbę dni, usługę dodatkowego kierowcy, holowanie do 500 km, nielimitowany transport oraz możliwość skorzystania z telefonicznych usług tłumacza. Koszt takiego wsparcia, w zależności od ubezpieczyciela kształtuje się w granicach 150-200 zł za dwa tygodnie.

- Rozważając zakup assistance samochodowego, nie musimy korzystać wyłącznie z rozwiązań towarzystwa, u którego aktualnie posiadamy polisę OC lub autocasco. Warto więc dokładnie zapoznać się z co najmniej kilkoma dostępnymi na rynku ofertami i wybrać tą, która jest optymalna dla naszych potrzeb. Jest to tym bardziej zasadne, że w przypadku tego właśnie produktu zarówno zakresy, jak i wysokości składek mogą znacząco różnić się u poszczególnych ubezpieczycieli. Aby wybrać dobrze, warto spotkać się z doradcą ubezpieczeniowym, który jasno i klarownie wskaże wszystkie dostępne świadczenia oraz różnice w cenach i warunkach ochrony – podsumowuje Karolina Ławicka z CUK Ubezpieczenia.

Oceń artykuł

0
(0)