Wystartowała kolejna kampania TV CUK Ubezpieczenia

24/01/2018

Kampania po raz kolejny ma na celu uświadomienie kierowcom, że za OC można płacić mniej. Jak? Dzięki porównaniu dostępnych na rynku ofert.

Często kierowcy, całkowicie nieświadomie, sporo przepłacają za swoje OC. Ubezpieczenie OC, to ubezpieczenie obowiązkowe. Co jest dla niego charakterystyczne to fakt, że niezależnie od tego u jakiego ubezpieczyciela wykupimy polisę, ma ona zawsze taki sam zakres. Ceny jednak potrafią różnić się w zależności od towarzystwa nawet o kilkaset złotych.

Po galopujących wzrostach cen OC w 2016 r., kiedy to podwyżki przekroczyły 50%, rok 2017 okazał się dla kierowców dużo łaskawszy. W skali ogólnopolskiej, na koniec roku 2017 za OC płaciliśmy średnio 684 zł, czyli o 3% mniej niż przed rokiem (706 zł).

Stopniowy powrót do równowagi cenowej to wynik powolnego osiągania przez ubezpieczycieli odpowiedniego poziomu kosztów. Nie można jeszcze mówić o całkowitym ustabilizowaniu się sytuacji na rynku, jednak możemy z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że 2017 rok przyniósł kierowcom ulgę i ustabilizował rynek ubezpieczeń komunikacyjnych. Jeśli w 2018 r. nie będziemy mieć do czynienia z drastycznymi zmianami legislacyjnymi, tendencja ta powinna się utrzymać” – tłumaczy Maciej Kuczwalski, ekspert CUK Ubezpieczenia.

W dobie wysokich składek za OC, tym bardziej warto przed zakupem ubezpieczenia porównać dostępne na rynku oferty, żeby nie przepłacić – czasem nawet o połowę.

2018-01-22