Przystępując do sprzedaży samochodu musimy pamiętać, aby właściwie wybrać druk umowy kupna-sprzedaży. W jej treści muszą się znaleźć wymagane ustawowo dane nabywcy naszego pojazdu: imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz nr PESEL - o ile został nadany. Gdy kupującym jest firma, w umowie trzeba podać jej dokładną nazwę, adres siedziby oraz nr REGON.
Gdy sprzedamy już nasz samochód, w ciągu 14 dni musimy powiadomić o tym Towarzystwo Ubezpieczeniowe, w którym wykupioną mieliśmy polisę OC. Ubezpieczyciel wymagać będzie od nas podania pełnych danych nowego posiadacza pojazdu. Jeśli ubezpieczenie OC zawarliśmy w CUK, wystarczy przyjść do najbliższej placówki z umową kupna-sprzedaży a doradca wypełni za nas wszelkie formalności. Jeśli posiadaliśmy także ubezpieczenie AC, możemy również zwrócić się do naszego ubezpieczyciela o zwrot składki za niewykorzystany okres ochrony.
Z umową kupna-sprzedaży należy także udać się do wydziału komunikacji, który rejestrował nasz samochód. Urząd najlepiej poinformować o sprzedaży niezwłocznie. Dzięki temu będziemy chronieni przed ewentualnymi komplikacjami, które mogą pojawić się w razie szkody, gdyby nowy właściciel auta jeszcze go nie przerejestrował na siebie.
Na koniec pozostało nam jeszcze poinformowanie o sprzedaży Urzędu Skarbowego. Dotyczy to jednak tylko osób, które były właścicielami samochodów krócej niż pół roku (liczone od końca miesiąca, w którym kupiono pojazd). Dochód ze sprzedaży należy również wpisać w zeznaniu rocznym PIT-36.
2014-04-29
Formularz kontaktowy
Jeżeli chcą Państwo skontaktować się z nami prosimy o przesłanie zapytania z wykorzystaniem formularza zamieszczonego poniżej.
Zostaw nam swój numer telefonu. Nasi konsultanci skontaktują się z Tobą i przedstawią propozycję. Polisę będziesz mógł kupić bez wychodzenia z domu.