2024-03-18

Zarządzanie projektami a sprzedaż ubezpieczeń

Zwiększ efektywność sprzedaży dzięki zarządzaniu projektami!

Zarządzanie projektami a sprzedaż ubezpieczeń

Sprzedaż to złożony proces, w którego realizacji pomoże z pewnością praca projektowa, czyli nic innego jak realizacja krok po kroku poszczególnych części całego cyklu. Jak może wyglądać praca z ubezpieczeniami w kontekście zarządzania projektami? W CUK Ubezpieczenia działamy w ten sposób już od wielu lat – dowiedz się, co sprawdza się w naszej branży!

Określ kierunek działań

Na początku naszych rozważań chcemy zaznaczyć, że praca projektowa powinna zacząć się od jasnego określania priorytetów. Kolejne ważne zadanie to rozpisanie celów strategicznych na najbliższy rok oraz określenie ich w czasie. Te duże punkty, rozbij na mniejsze etapy do zrealizowania w konkretnych tygodniach czy miesiącach.

Ustalając cele wykorzystaj metodę SMART. Według niej cel powinien być:

  • S, czyli skonkretyzowany. Musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć np. chęć zwiększenia sprzedaży pakietu OC i AC.
  • M, czyli mierzalny. Według tego filtra powinieneś ustalić, jak zmierzyć osiągnięcie celu. Przykład: sprzedaż x polis, które wygenerują x zł zysku.
  • A, czyli ambitny. Cel powinien w znaczący sposób wpłynąć na rozwój Twojego biznesu. Przykład: jeśli wcześniej nie sprzedawałeś zbyt dużo ubezpieczeń OC i AC i nie proponowałeś klientom, którzy przyszli kupić OC, dodatkowego autocasco, to ten cel mocno wpłynie na Twoją sprzedaż.
  • R, czyli realistyczny i możliwy do osiągnięcia poprzez określone działania. Przykład: by sprzedać OC i AC, powinieneś każdemu klientowi, który chce kupić OC proponować polisę AC.
  • T, czyli terminowy, a więc określony w czasie. Przykład: ustaloną w punkcie „M” sprzedaż osiągniesz w ciągu miesiąca.

Wykorzystaj analizę SWOT

To jedno z najbardziej znanych narzędzi w zarządzaniu projektami. Dzięki analizie SWOT nie tylko krytycznie spojrzysz na swoje pomysły, poznasz ich mocne i słabe strony, ale także określisz zagrożenia czy szanse. Spojrzenie w ten sposób na każdy projekt sprzedażowy ubezpieczeń pozwoli wyciągnąć wnioski, które usprawnią biznes, a co za tym idzie zwiększą sprzedaż.

Znając cel, przejdź do działania

Wiedząc już, jaki cel postawisz sobie w danej jednostce czasu, pora by zastanowić się nad działaniami i zasobami, które pomogą Ci go określić. Pozostańmy przy przykładzie zwiększenia sprzedaży polisy OC i AC. Możesz zastanowić się np. nad wysyłaniem wiadomości do klientów, którzy kupili inne polisy niż komunikacyjne, by podczas następnej wizyty w placówce rozważyli zakup pakietu OC i AC. Inny sposób działania to np. przygotowanie cyklu wpisów w social mediach na temat zalet kupowania OC i AC w pakiecie – pole działań marketingowych jest naprawdę bardzo bogate.

Wprowadź do sprzedaży technologię

Mozolne przygotowywanie pojedynczych ofert to już przeszłość. W dobie ogromu ofert ubezpieczeniowych, na rynku wygra ten, kto jest w stanie szybko i przejrzyście przedstawić klientowi ich porównanie. Właśnie dlatego w CUK wykorzystujemy nowoczesne programy, systemy i projekty. Jednym z nich jest np. WebCUK czy SmartCUK, dzięki którym w kilkanaście sekund porównasz aż 30 towarzystw tylko raz wpisując dane klienta. O tych narzędziach piszemy więcej w tekście: Jak ułatwić pracę agentowi ubezpieczeń?

Work Breakdown Structure, czyli podział prac

Teraz kolej na omówienie narzędzia przydatnego w pracy projektowej, czyli tzw. WBS. To nic innego, jak przydzielenie konkretnego zadania i odpowiedzialności za jego realizację danej osobie. Zespół, którego poszczególni członkowie będą wiedzieć, jak mają pracować na dany cel będzie efektywniejszy. Dobieraj człowieka do zadania, analizując jego indywidualne predyspozycje. Pozwalaj także, by dane zadanie rozwijało Twoich pracowników.

Przygotuj plan B

Pamiętaj, że świat biznesu, również branża ubezpieczeń, nieustannie się zmieniają. Bądź gotowy na realizację planu B. Podczas pandemii na przykład, przewagę nad innymi zyskiwali Ci przedsiębiorcy, którzy potrafili przenieść się ze świata offline do świata online. By być gotowym na wszelkie niedogodności, przygotuj tzw. Macierz Ryzyka. Nazwij wszelkie wątpliwości i zdarzenia, które mogą wystąpić w Twoim biznesie. Zadawaj sobie konkretne pytania i udzielaj odpowiedzi, które pomogą Ci się przygotować na różne ewentualności.

Wiesz już, jak praca projektowa pomocna jest w kontekście prowadzenia placówki i sprzedaży ubezpieczeń. Jeśli nadal wahasz się, czy do nas dołączyć, zapraszamy do kontaktu z Ekspertami CUK, którzy rozwieją Twoje wątpliwości.

Poznaj szczegóły współpracy

Zostaw kontakt, oddzwonimy
od poniedziałku do piątku w przeciągu 48h.
Na adres e-mail będziemy wysyłać ciekawe materiały dotyczące branży i możliwej współpracy.

Klauzula informacyjna RODO